Ga naar hoofdinhoud
Zijpaneel
Gameskool
Je gebruikt nu de gast-account (
Login
)
Gamemaker2 - extreme budget
Startpagina
Kalender
GSK - Gamemaker Studio 2 - DIY
Startpagina
Cursussen
Gamemaker2 - extreme budget
Bewegen en Botsen
Basiskennis Gamemaker
Basiskennis Gamemaker
Klik
Basiskennisgamemaker.pdf
link om het bestand te zien
◄ Extra leesvoer: Start Here
Ga naar...
Ga naar...
Mededelingen
Hoe werkt het hier?
Benodigde plugins en software
Toon je avatar!
Stel hier je algemene vragen over www.gameskool.nl (ook kapotte links melden)
Een klassieker: Oil Panic
RGB panic - files bij de oefeningen
RPG panic - een game veranderen
Games openen met de gratis versie van Gamemaker Studio
Samenvatting van les 1
Toets 1: RGB Panic
RGBpanic - Full Game
Stel hier je vragen over deze les
Slugger Files - files bij de oefeningen
Slugger - Bewegen
Slugger - Vijanden
Slugger - Blaadje
Objecten, events en acties
Collision en solid
Relatieve en absolute speed (snelheid)
Samenvatting les 3
Extra leesvoer: Start Here
Toets 4: basis Gamemaker
Maak je eerste game en laat hem hier aan de anderen zien!
FAQ: hoe haal ik de vierkante gekleurde achtergrond achter een sprite weg?
Stel hier je vragen over deze les
DoDoDown - files bij de oefeningen
Dodo Down
Events in Gamemaker
Gamemaker manual
De x en y as
De muis uitlezen
Als de plaatjes scheef staan
Hoe maak ik een vizier?
Spritesheets gebruiken
Stel hier je vragen over deze les
Shooter - files bij de oefeningen
Manieren van bewegen in gamemaker
Shooter - Movement
Variabelen
Schieten in Gamemaker
Boolean variabelen
Shooter - Shooting
Ingebouwde variabelen
Shooter - Death animation
Shooter - Parent Scripting
Shooter - Parents II
Shooter - spawnen
Score toevoegen aan je game
VoorbeeldFileScoreToevoegen
Maak een shooter!
IF-THEN statement werkt niet goed!
Stel hier je vragen over deze les
Waar letten Q&A mensen op?
Variabelen en de debugger
Stel hier je vragen over deze les
Nogmaals variabelen
CowJump - files bij de oefeningen
Cowjump
Stel hier je vragen over deze les
Download de bestanden bij de RPG tutorial
RPG - variabelen
RPG - draw interface
Bestanden bij de Simgame
SimGames maken
Stel hier je vragen over deze les
Leren programmeren
Meer mogelijk met GML
GML projecten
hallowereld
Werken met stringvariabelen in GML
Functies: Draw functies in GML
Functies: functies voor instanties
Voorwaardelijke opdrachten (Als...Dan...)
Herhalingen
Stel hier je vragen over deze les
Feedback
Een professioneel videogameproject
Werken als gamedesigner
Werken als leveldesigner
Werken als gameartist
Werken als gameprogrammeur
Overige rollen bij gameprojecten
Independent gamedevelopment
Stel hier je vragen over deze les
Toets 4: basis Gamemaker ►