Overdrijven

In de pdf die je zojuist hebt bekeken zie je dat we het hele figuur uit de zelfde vorm opbouwen. Dat hebben we gedaan om een duidelijk verschil te laten zien tussen deze basisvormen. Zo strikt hoef je dat zelf niet te doen als je zelf een karakter gaat schetsen, je kan dan variƫren met driehoeken, ovalen en vierkanten.

Kies een onderdeel van je karakter dat het beste zijn eigenschap kan vertegenwoordigen. Bijvoorbeeld een hoofd voor slimheid, de benen voor snelheid, oren voor leeftijd (hoe groter de oren hoe ouder, denk aan de boeddha beelden), enzovoort.

Dat onderdeel kun je dan vergroten en opbouwen met de basisvorm die het best bij de eigenschappen van het karakter past.

Hoe groot onderdelen zoals een hoofd of benen zijn, verandert veel aan de uitstraling van je karakter. Door variaties te tekenen en naast elkaar te zetten maak je een overzicht waaruit je snel je keuzes kunt maken voor toepassing in de game.

Probeer je uiterste variaties te overdrijven.


Laatste wijziging: vrijdag, 7 april 2017, 13:53