Opdracht: analyseer een level van een game
Zoek een game die een level editor heeft zoals: Starcraft, Neverwinter Nights, Doom, of een andere game met level editor. Kies een van je favoriete levels en analyseer dit level.
Geef (onder in dit forum) antwoord op de volgende vragen:
- Uit welke elementen bestaat het level (onderdelen in het spel: players, objecten, de ruimte, afmetingen, gameart, en dergelijke)?
- Welk doel heeft het level?
- Welke uitdaging(en) heeft het level?
- Welke acties kan je als speler(s) uitvoeren?
- Welke acties voeren de computergestuurde elementen (tegenspelers) uit in het spel?
- Welke gebeurtenissen zitten er in het level ('events')? Bijvoorbeeld: na 1 minuut komt de boss vijand of bij het bereiken van 10.000 goudstukken kan je een speciale cape kopen in de shop of als de bewaker je ziet dan gaat hij hulp halen van andere bewakers.
Doe een screenshot van het level bij je antwoord als het kan en een website waar we informatie over het spel kunnen vinden.
In dit forum mag iedereen precies één discussie starten.
Status | Discussie | Begonnen door | Laatste bericht | Antwoorden | Acties |
---|---|---|---|---|---|
Level Analyse: Stick Fight: The Game
Vergrendeld
|
|
|
0 |
|
|
Level analyse: Broforce
Vergrendeld
|
|
|
0 |
|
|
Level Design: They are Billions!
Vergrendeld
|
|
|
0 |
|
|
Level design
Vergrendeld
|
|
|
0 |
|