Leerforums
Onderwerp | Forum | Beschrijving | Discussies |
---|---|---|---|
Hoe werkt het hier? | Stel hier je algemene vragen over de cursus (ook bugs en kapotte links melden) | Hier kun je vragen stellen als je vastloopt met gameskool. Kijk eerst goed naar het lesmateriaal voordat je een vraag stelt en gebruik de zoekfunctie om te kijken of je vraag al eerder is gesteld. |
9 |
Gamedesign principes | Balans oefening | Balans in een spel is belangrijk zodat het spel:
Oefening: neem ... |
5 |
Interessante gamemechanics | Gamemechanics |
6 | |
Opdracht: analyseer een level van een game | Zoek een game die een level editor heeft zoals: Starcraft, Neverwinter Nights, Doom, of een andere game met level editor. Kies een van je favoriete levels en analyseer dit level. Geef (onder in dit forum) antwoord op de volgende vragen:
|
4 | |
Bouw je eigen level | Bij de meeste wat grotere games krijg je een level-editor meegeleverd. Opdracht 1: bouw een nieuw level voor een van je favoriete games Denk daarbij dan aan:
|
4 | |
Uitdaging voor de gamedesigner | Een populair concept bij games is het oplossen van levels die steeds een stapje moeilijker worden. Deze levels zijn een soort behendigheidspuzzels. Voorbeelden waarin dit principe toegepast wordt zijn het populaire Angry Birds of het met Gamemaker gemaakte Karoshi |
1 | |
Stel hier je vragen over deze les | Hier kun je vragen stellen als je vastloopt met gameskool. Voordat je een vraag stelt: 1. Kijk goed of je alles gedaan hebt van de les, misschien staat het antwoord er gewoon. |
1 | |
Gamegeschiedenis | Werk aan je repertoire van games | Het is belangrijk dat je de klassieke games kent Dat geld voor de klassieke bordspellen (schaken, dammen, backgammon, monopoly, ganzenbord, poker, patience, bridge, catan, enzovoort) als voor videogames. In de lesjes hiervoor heb je kennis gemaakt met de belangrijkste genres. Een uitgebreidere ... |
3 |
Stel hier je vragen over deze les | Hier kun je vragen stellen als je vastloopt met gameskool. Voordat je een vraag stelt: 1. Kijk goed of je alles gedaan hebt van de les, misschien staat het antwoord er gewoon. |
1 | |
Prototyping | Opdracht: maak een papieren prototype van je gameidee | Maak een papieren prototype van een gameidee. Bedenk dat het een testbare versie van een (bord-)spel moet worden waarmee je je toekomstige videogame gaat testen. Als het een testbaar prototype moet zijn moet je ervoor zorgen dat het enigszins is vormgegeven en moet het duidelijk zijn hoe het spel... |
0 |
Game engines | Stel hier je vragen over deze les | Hier kun je vragen stellen als je vastloopt met gameskool. Voordat je een vraag stelt: 1. Kijk goed of je alles gedaan hebt van de les, misschien staat het antwoord er gewoon. |
0 |
Games testen | Opdracht: lever een testvideo in van je prototype | Verzamel een groep vrienden en bekenden om je eerder gemaakte (papieren of in game engine gemaakte) prototype te testen. 1. Laat je testers het spel spelen en neem het spelverloop op met een videocamera (bv. de camera in je telefoon) 2. observeer de testers: lopen ze vast, vinden ze het leuk/niet ... |
0 |
Stel hier je vragen over deze les | Hier kun je vragen stellen als je vastloopt met gameskool. Voordat je een vraag stelt: 1. Kijk goed of je alles gedaan hebt van de les, misschien staat het antwoord er gewoon. |
0 | |
Games en verhaallijnen | Welk 'karakter' heeft jouw gameheld? | Vul de karaktersheet in en ontwerp een karakter aan de hand van de sheet. Maak gebruik van een (paar) basisvormen bij het ontwerpen van je figuur. Houd het nu zo simpel mogelijk. Deze schets ga je in de volgende opdracht wat verder uitwerken. |
1 |
Stel hier je vragen over deze les | Hier kun je vragen stellen als je vastloopt met gameskool. Voordat je een vraag stelt: 1. Kijk goed of je alles gedaan hebt van de les, misschien staat het antwoord er gewoon. |
0 | |
Werken in de gameindustrie | Stel hier je vragen over deze les | Hier kun je vragen stellen als je vastloopt met gameskool. Voordat je een vraag stelt: 1. Kijk goed of je alles gedaan hebt van de les, misschien staat het antwoord er gewoon. |
0 |