Bouw je eigen level

Eigen level: Generally (v12)

Eigen level: Generally (v12)

door Verwijderde gebruiker -
Aantal antwoorden: 0

Generally is een freeware racespel met een perspectief van bovenaf. Het lijkt een beetje op de oude jaren 90 racespellen zoals 'Micromachines'. Ik wilde een level ontwerpen waar ik zelf iets mee heb maar wat ook gewoon eenvoudig te maken is. Dit is een weergave van mijn eigen buurt in de plaats Huissen. Generally bevat een handige editor op zelf tracks mee te ontwikkelen.

  • Easy to begin, hard to master: Het principe is simpel, het level is wel moeilijk omdat het smalle wegen zijn.
  • Duidelijke navigatie (is alles goed te vinden in je level?): Navigatie wijst zich voor zich --> race de goede kant op
  • Balans in je level: Je kunt makkelijk van de track af rijden, maar dat gebeurt met de computerspelers ook. Je kunt niet 'dood' dus dat is ter compensatie.
  • Beloningen en doelen in het level (uitdagingen): De uitdagingen zijn om zo snel mogelijk de 5 rondes te rijden. Redelijk straight forward want het gaat om de beste racetijden die dan getoond worden.
  • Probeer eens iets helemaal nieuws bijvoorbeeld een level dat je moet overwinnen met heel weinig resources in plaats van een level dat je moet winnen met zoveel mogelijk resources.: Het is in dit opzicht niet helemaal nieuw, het ging mij om de oefening.
  • Eventueel: aangepast grafisch design: Het grafisch design is aangepast naar mijn eigen woonomgeving.

Om het spel te spelen (windows):

  1. Ga in je webbrowser naar http://gene-rally.com/
  2. Download het zipbestand en pak het bestand uit. Het spel draait direct vanaf deze uitgepakte map 
  3. Download de racetrack hieronder.
  4. Plaats het bestand in de map van Generally: C:\XXXX\GeneRally_12d\tracks *x staat hier voor de installatiemap zoals 'Program Files'.
  5. Start het spel. Kies in het dropdownmenu 'Misc. Tracks'
  6. Spelen maar